I wish i were a robot

En sak jag inte gillar med mig själv, inte just nu i alla fall. Jag kan inte plugga som en normal människa. jag kan inte lära mig tråkiga saker som en robot. Jag kan inte! När jag sitter där och läser om vilket årtal en viss whiskysort skapades lyfter jag från stolen, jag flyger upp ut ur min kropp, ser ner på mig själv och frågar mig "NÄR FAN SKA DU HA NYTTA AV ATT VETA DET HÄR? DU BRYR DIG INTE!!!!"

Jag kan bara lära mig saker jag vill lära mig. Det var därför jag aldrig gick i skolan och när jag väl var där satt och lyssnade på musik eller gjorde annat. För jag brydde mig inte om någon gammal svensk författares liv, jag brydde mig inte om hur man skulle räkna med x och z och jag gav blanka fan i vem som uppfann glödlampan. Spelade ingen roll hur många möten jag fick gå på där de försökte inbilla mig att jag behöver lära mig för att få ett bra jobb i framtiden. Vad fan vet dom om vad jag vill göra med mitt liv? Och vem fan har sagt att man gör smartare val i livet för att man får bra betyg? Vissa människor är ju redan så fucked up att det spelar ingen roll. Låt mig själv bestämma vad som är viktigt i mitt liv, tack. För det är jag som ska leva det, det är jag som ska leva med mig själv varje dag. Ett jobb är inte ens liv, ett jobb är något man gör för att tjäna pengar. Pengar förstör människor. Pengar är värre än knark. Människor gör vad som helst för pengar. Det är äckligt.

Jag fick IG i de flesta av ämnena i grundskolan/gymnasiet

förutom engelska där jag fick VG för att de gånger jag väl var där gjorde jag ett grymt jobb. Varför? Jo för jag ville lära mig engelska och jag är grym på engelska.
Jag fick VG i psykologi också, det tyckte jag var intressant så jag lyssnade, lärde mig och skrev en kick ass uppsats som gjorde sitt.
och såklart fick jag ett VG i svenska eftersom jag har fått gåvan att kunna skriva, bättre än de flesta. Gick nog på 10 svenska lektioner under ett läsår, men det var uppgifterna jag lämnade in som gjorde att jag fick så fint slutbetyg.

sen så, nada. Alla var så förväntansfulla att få sina betyg när de tog studenten, jag hämtade inte ens mitt betyg. Det finns kvar någonstans i skolan. För mig betyder sånt inte ett skit.

Men jag erkänner, ibland kan det vara bra att vara en såndär som kan sitta och plugga in massa tråkig onödig information bara för att. Jag önskar jag kunde det, men intresserar det mig inte säger det stopp. Imorgon har jag ett prov i whiskyns historia. I don't give a fuck. Och det gör mig arg för det är inget man behöver kunna för att vara en bra bartender eller för att få jobb. Har aldrig hört någon säga "Gå till den där baren! Det är jättebra där, drinkarna smakar skit men bartendern vet vilket årtal christopher columbus introducerade sockerrören på de karibiska öarna!" Bullshit..varför inte fokusera på de viktigaste bitarna istället? Jag vill bli så bra som möjligt.

Jag vägrar lära mig sånhär tråkig skit! nu ska jag plugga drinkarna istället och så kommer jag skriva ett snyggt IG imorgon. AHH jag blir tokig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0