Ragnar

Jag är trött
Går upp 5 varje morgon, vaknar av att ionel min personliga väckarklocka ringer och väcker mig den snällisen. tar tåget 7.40, kommer hem 16.30 om jag har tur. Idag hade jag tur. har varit en bra dag hittills.

harley wallbanger, screwdriver, fidel castro, sohopolitan och mycket mycket mer drinkar försöker jag lära mig ska kunna mer än 100 stycken efter min 20dagars utbildning. Det är sjukt mycket, inte bara recepten, de ska byggas/skakas/mixas/blendas/röras på ett särskilt sätt, garneras med olika frukter och bär och så vidare. Jag har en nyfunnen respekt för alla bartenders. Tekniken, snabbheten, minnet.

Just nu jobbar jag på min bounce med spritflaskan och freepouring.

Skriver test varje dag, fick tillbaka mitt första idag och självklart ett MVG! så mycket som jag pluggade till det. Jag gör inget annat, tänker inte göra något annat heller för jag ska bli bäst så är det bara. 

Idag fick vi provsmaka olika sorters vodka, gin, tequila och rom..ska ha prov på det imorgon så nu ska jag laga köttbullar sen sätta igång. ska lära mig 7 nya drinkar tills imorgon också. Det är svårt att få alla att sitta..

med risk att låta som en svenne vill jag avsluta inlägget med att klaga på vädret. Jag kan inte gå ut ens, mitt hår flyger och far, jag ser inget för allt hår i ansiktet, jag blåser bort, går in i folk..Idag råkade jag sparka till en liten ful unge..skönt





Kommentarer
Postat av: Johannachula de barcelona

hihi dom där drinkarna kan jag! ;D

2009-10-14 @ 18:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0