beslutsångest

Ibland förstår jag inte varför jag är så stressad med livet. Det har nyligen slagit mig att jag är vuxen, och att jag nu kan göra vad jag vill. Därför vill jag göra ALLT på så kort tid som möjligt. Åkte tillbaka till Barcelona, mina planer var att stanna for good och gå min bartender utbilning där osv. Var tvungen att åka hem pga att jag blev sjuk och pga andra privata saker. Nu stressar jag som bara den för att hitta bra flygbiljetter (utbildningen börjar 14 september), ny lägenhet eftersom jag förlorade den jag hade när jag åkte hem och jag stressar med att bli frisk så att jag kan dra någon gång. Jag stannade upp idag och frågade mig själv "Varför har jag så jävla bråttom?" Om jag nu inte hinner får jag gå utbildningen i Sverige, sen åka tillbaka...

Men den tanken suger, för jag ser ingen anledning att stanna i ett land man vantrivs i när man absolut inte måste? Åhh vad jag inte kan bestämma mig..

Jag är 18, jag skulle egentligen gått i skolan i ett år till om jag inte börjat ett år för tidigt. Jag har gott om tid på mig att resa och se världen, så jag måste sluta vara så jävla impulsiv. sluta ha så jävla bråttom.

Impulsiv är jättebra. FÖR impulsiv är livsfarligt. Det är precis det jag är, FÖR impulsiv..Jag tänker aldrig efter. Det var därför jag stack iväg till Turkiet och blev kär i en man som var dålig för mig, det var därför jag blekte håret blont och var tvungen att klippa av mer än hälften, det var därför jag gjorde alla de stygga saker jag gjort i mitt liv som jag senare fått ångra. Allt för att det verkade "kul och spännande" i stunden.

Jag behöver verkligen hjälp med det här! Det är inte kul!

Nu har jag två alternativ.

1. Hitta den bästa lägenheten i barcelona jag kan få tag på på mindre än 2 veckor, åka dit utan pengar och hoppas på att det löser sig där nere med jobb (i värsta fall ställa mig på la rambla och vifta coño), gå utbildningen med en sisådär fungerande arm.

2. Stanna hemma och ta det lugnt tills jag blir helt frisk i kropp och själ. Gå utbildningen i Sverige i oktober som är bättre än den i barcelona men dyrare. åka ner till barcelona efter utbildningen slutat, alltså november.

MEN...då måste jag stå ut med jävla fitt sverige i 2 månader till...men jag får däremot träffa mina nära och kära i 2 månader till innan jag åker ner...

jag har sån beslutsångest..

Jag vet vilket alternativ som är bäst för mig, men, jag brukar ju alltid göra det som är värst för mig, så varför göra annorlunda nu?

snacka om messed up brud jag är.

Kommentarer
Postat av: SAM NHIO

alternativ 2. eftersom din arm MÅSTE få bli bra först om du ska jobba som bartender! 2 månader klarar du! använd tiden till att göra sånt som du inte hunnit med (pga. allt plugg under gymnasiet) eller plugga lite spanska! det finns fördelar med sverige :)

2009-09-03 @ 02:12:00
URL: http://ninjafiona.blogspot.com
Postat av: kralovska

Samantha: you're so damn right chica!

2009-09-03 @ 04:17:13
URL: http://kralovska.blogg.se/
Postat av: SAM NHIO

håll mig uppdaterad! :)

2009-09-03 @ 20:46:02
URL: http://ninjafiona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0