Min bästa gåva

Precis som många andra poeter blir jag som mest kreativ när jag är mitt inne i en jobbig fas, jag finner orden, inspirationen och fingrarna blöder efter allt skrivande. Jag skriver som bara den, det är min bästa medicin.
Jag är överlycklig, jag undrade ett tag där vad som hänt med min inspiration.
I Barcelona var jag kreativ som bara den. Jag brukade ta med min skrivbok & en penna, gå ner till stranden, sätta mig på någon mysig undanskymd plats och tända en cigg, låta inspirationen flöda.
Jag skrev allt möjligt, dikter, korta & lite längre noveller.

Jag har i hela mitt liv fått höra att det är min bästa gåva, och att jag ska ta vara på den. Trots det vill jag inte jobba med att skriva, annat än skriva på fritiden och kanske ge ut böcker och noveller. 
 Ett stolt ögonblick var när jag gick i 9an och hade skrivit svenska nationella.
Jag valde att skriva om hemligt. Några veckor senare vill min svenska lärare prata med mig,
hon berättar inte bara att jag fått MVG, utan även att min uppsats var den bästa av 
alla svenska nationella uppsatser som skrevs av Uppsalas 9or det året.   
visste dock redan då att jag var grym ;)


För det är då jag är som lyckligast, när jag får skriva.
När jag får skriva fritt, vad jag vill, skriva ut känslorna, låta de svämma över.




Lägger bara ut enstaka dikter ibland i bloggen. Även när jag skriver saker som inte är självupplevda eller har med mitt liv att göra kan jag lägga ut det. Annars får ni köpa min självbiografi när den släpps ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0